ROSSMANN
Rossmann to jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie, z korzeniami w Niemczech, gdzie firma została założona w 1972 roku. W Polsce, Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego i obecny od 1993 roku, posiadając ponad 1900 drogerii. Firma oferuje szeroki asortyment produktów, w tym kosmetyki, produkty do pielęgnacji, chemię gospodarczą i artykuły dla dzieci, a także marki własne, takie jak Isana, Alterra, czy babydream.
Czego oczekiwał klient?
Klient szukał partnera biznesowego specjalizującego się we wdrożeniach systemu zarządzania ciągłością działania. Tym samym ważne było, aby docelowy partner miał bogate doświadczenie we współpracy z branżą retail, dzięki czemu potrzeby zostaną zaadresowane w sposób profesjonalny oraz dostosowane do specyficznych potrzeb organizacji i wyzwań rynkowych. Istotną kwestią było również kompleksowe podejście do projektu. Mogliśmy pochwalić się szerokim portfolio oraz elastycznym podejściem, co sprawiło, że Rossmann zdecydował się właśnie wybrać na PBSG na partnera we wdrożeniu systemu zarządzania ciągłością działania. Projekt został podzielony na 2 etapy: wsparcie podstawowe w ramach BCM oraz wsparcie eksperckie.
Co zrobiliśmy?
PRZYGOTOWALIŚMY DOKUMENTY
Stworzyliśmy kompleksowy zestaw szablonów dokumentów BCM, obejmujący zarówno potrzeby kluczowych procesów, jak i najważniejsze dokumenty, takie jak polityki i wytyczne dla sztabu kryzysowego.
PRZEPROWADZILIŚMY WARSZTATY
Przeprowadziliśmy warsztaty i szkolenia dla zespołu BCM Rossmann, podczas których omówiliśmy poszczególne etapy projektu, przygotowane dokumenty oraz rekomendacje do rozwoju systemu zarządzania ciągłością działania.
WSPARCIE EKSPERCKIE
Jako partner z doświadczeniem wykazaliśmy pełną gotowość do wsparcia organizacji w działaniach dotyczących obszaru BCM, w tym opiniowania i rekomendowania treści dokumentów. Zaproponowaliśmy również nasz udział w testach oraz spotkaniach warsztatowych.
Jakie były rezultaty?
Efektem współpracy było stworzenie polityk systemu zarządzania ciągłością działania. Rossmann, jako organizacja zwiększył świadomość w zakresie zarządzania ciągłością działania i zarzadzania kryzysowego oraz wdrożył kompleksową dokumentację, dopasowaną do specyfiki branży. Przejrzysta, praktyczna i uporządkowana dokumentacja, przygotowana przez PBSG, stała się podstawą do przygotowania organizacji w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń i kryzysów.
Po finalizacji głównej części projektu zapewnialiśmy klientowi fachową pomoc i sprawne rozwiązywanie najistotniejszych kwestii.
Potwierdzeniem udanej współpracy było podjęcie przez Rossmanna decyzji o kontynuacji działań w formie szkoleń z zakresu BCM dla przedstawicieli biznesu oraz obszaru IT.
Co zyskał klient?
Ocenę poziomu procesów BCM w organizacji.
Dokumentację dostosowaną do specyfikacji organizacji.
Wzrost świadomości pracowników na temat ciągłości działania.
Wsparcie eksperckie na każdym etapie trwania współpracy.