E-learning
Wprowadzenie do Zarządzania Ciągłością Działania (BCM)
Dowiedz się, czym jest zarządzanie ciągłością działania (BCM) i dlaczego ma znaczenie dla każdego pracownika – niezależnie od stanowiska. Po szkoleniu zdobądź certyfikat ukończenia.
O szkoleniu
Celem kursu jest przedstawienie podstawowych założeń BCM w przystępnej formie. Wyjaśniamy, czym są zakłócenia w pracy organizacji, jakie mogą mieć skutki oraz jaką rolę odgrywasz w utrzymaniu ciągłości działania.
DLA KOGO
Kurs został przygotowany z myślą o wszystkich pracownikach – niezależnie od roli, jaką pełnią w organizacji. Bo skuteczne zarządzanie ciągłością działania zaczyna się właśnie od świadomości i odpowiedzialności każdego z nas.
Program szkolenia
Wstęp do kursu
Moduł 1: Dlaczego warto być przygotowanym?
- Czym jest zakłócenie – od braku Internetu po pandemię
- Przykłady zdarzeń
- Skutki zakłóceń
Moduł 2: Czym jest zarządzanie ciągłością działania?
- BCM – więcej niż reagowanie kryzysowe
- Cykl PDCA, czyli BCM jako system
- Filary BCM: ludzie, procesy, technologia
- Plany ciągłości działania
- Znaczenie odporności technologicznej
Moduł 3: Jakie procesy są krytyczne?
- Czym są procesy krytyczne
- Analiza wpływu na biznes (BIA)
- Skutki i potencjalne konsekwencje braku ciągłości działania
- Krytyczne systemy informatyczne i dane – co się dzieje, gdy są niedostępne?
Moduł 4: Co może pójść nie tak? Czyli zagrożenia i ryzyko
- Rodzaje zakłóceń
- Cyberzagrożenia jako realne zakłócenia
- Analiza ryzyka, czyli jak ocenić czy jest niskie czy wysokie
- Dlaczego nie wszystkie ryzyka są równie ważne?
Moduł 5: Rola pracownika w BCM
- Masz wpływ na gotowość organizacji
- Jak rozpoznać zagrożenie
- Co robić w razie zakłóceń
Moduł 6: Dlaczego testujemy plany ciągłości działania?
- Plan na papierze to za mało
- Rodzaje testów
- Kluczowe korzyści wynikające z przeprowadzania testów
Test końcowy
Dołącz do naszej Platformy E-learningowej
Sprawdź opcje dostępu i wybierz odpowiednią dla siebie.