CETES COSMETICS POLAND

Zlokalizowany w Warszawie Cetes Cosmetics Poland sp. z o.o. to zakład produkcyjny, będący częścią Grupy Oriflame, jednego z 20 największych koncernów kosmetycznych na świecie. Rocznie fabryka może wyprodukować blisko 300 milionów sztuk kosmetyków. Są to m.in. kremy, balsamy, fluidy, szampony, pasty do zębów, maskary, perfumy, scruby, dezodoranty, toniki, mleczka, żele do kąpieli, pakowane w najróżniejsze opakowania jednostkowe: słoiki, tuby, butelki, opakowania szklane, saszetki. Głównym odbiorcą jest Oriflame Cosmetics Global S.A., ale zakład produkuje również na potrzeby innych klientów, właścicieli światowych i lokalnych marek kosmetycznych. Cetes Cosmetics Poland sp. z o.o. jest jednym z najbardziej złożonych zakładów produkcyjnych należących do Oriflame, zarówno pod kątem zróżnicowania wyrobów gotowych, jak i długości produkowanych serii.

Fakty i dane

Pełna nazwa

Pełna nazwa

Cetes Cosmetics Poland

Branża

Branża

Kosmetyczna

Czego oczekiwał klient?

Cetes Cosmetics Poland skorzystał z usług konsultingowych PBSG w zakresie ciągłości działania. Priorytetem było sprawdzenie zgodności z normą ISO 22301. Klient chciał w ten sposób upewnić się, że firma jest przygotowana na sytuacje kryzysowe i może utrzymać kluczowe funkcje w przypadku zakłóceń. Ważne więc było, aby partner, z którym podejmie współpracę, mógł wyróżnić się kompleksowym podejściem do BCM, co miało objąć niezbędne analizy, wdrożenie planów ciągłości działania oraz szkolenia dla personelu. Wybór padł na PBSG. Wyróżniliśmy się ofertą, wielokierunkowym i elastycznym podejściem, a także bogatym portfolio, w którym znajdują się podobne projekty zakończone z sukcesem.

Projekt był złożony i podzielony na 4 etapy. Zrealizowaliśmy go w 20 tygodni.

Co zrobiliśmy?

PRZEPROWADZILIŚMY ANALIZĘ LUK

Zapoznaliśmy się z dokumentami dotyczącymi zarządzania ciągłością działania oraz regulacjami kształtującymi specyfikę działalności organizacji. Przeprowadziliśmy badanie audytowe, podczas którego zweryfikowaliśmy stopień spełnienia wymagań normy ISO 22301, co stało się podstawą do określenia dalszych działań doskonalących i wdrożeniowych.

PRZEANALIZOWALIŚMY RYZYKO

Zajęliśmy się analizą BIA i analizą ryzyka. Przygotowaliśmy formularze i oceny ryzyka, a z osobami odpowiedzialnymi za ryzyko w firmie spotkaliśmy się na indywidualnych warsztatach. Skupiliśmy się na tym, aby m.in. określić krytyczność procesów biznesowych, zidentyfikować kluczowe procesy i zasoby krytyczne oraz ocenić reakcję na ryzyko.

OPRACOWALIŚMY PLANY BCM

Dzięki dogłębnemu zrozumieniu struktury organizacyjnej, specyfikacji działalności klienta, kluczowych procesów oraz identyfikacji ryzyk mogliśmy przystąpić do ostatniego etapu – przygotowania polityk i procedur, które stały się podstawą strategii zarządzania ciągłością działania. Na podstawie analizy BIA i ryzyka opracowaliśmy plany z procedurami awaryjnymi.

PRZETESTOWALIŚMY BCP

Plany ciągłości działania sprawdziliśmy i dopracowaliśmy podczas spotkań warsztatowych z przedstawicielami obszarów krytycznych. Była to okazja, aby przeprowadzić testy BCP i szkolenia dla pracowników. Sprawdziliśmy reakcję personelu na sytuacje kryzysowe. Upewniliśmy się, że przygotowany plan działania jest skuteczny, a pracownicy odpowiednio przeszkoleni.

Jakie były rezultaty?

W ramach współpracy udoskonaliliśmy system zarządzania ciągłością działania oraz przygotowaliśmy plany BCP zgodnie z normą ISO 22301. Etapy związane z analizą oraz testowaniem zakończyliśmy przejrzystym raportem, w którym znalazły się wyniki oceny zgodności stosowanych rozwiązań oraz rekomendacje działań, które należy podjąć w celu zwiększenia efektywności systemu zarządzania ciągłością działania, zgodnie z wymaganiami normy ISO 22301.

Zainteresowaliśmy Cię? Napisz do nas i porozmawiajmy o Twoim projekcie