Co oferujemy?
Cybersecurity Risk Management Framework for Public Institutions to kompleksowy program wspierający instytucje publiczne w zarządzaniu ryzykiem cyberbezpieczeństwa. Pomagamy identyfikować luki w systemach i procesach, wdrażając rozwiązania zgodne z kluczowymi regulacjami: ISO 31000, ISO 27005, AI ACT, Rozporządzenie UE 2024/2841, NIS2, DORA, ISO/IEC 27017, CIS Controls oraz ISO 23894.
Nasze usługi umożliwiają szybką identyfikację zagrożeń, wdrożenie rekomendacji i minimalizowanie ryzyka.
Skontaktuj się z nami, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo swojej instytucji!
Jak działamy?
1. Identyfikacja ryzyka w sektorze publicznym
Pierwszym krokiem jest szczegółowa identyfikacja ryzyka w sektorze publicznym, obejmująca analizę systemów informacyjnych, danych oraz procesów. Korzystamy z ustrukturyzowanych metod oceny, które pozwalają na wykrycie zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych. Nasze podejście jest zgodne z regulacjami takimi jak ISO 31000, ISO 27005, oraz Rozporządzenie UE 2024/2841, a także wymogami dyrektyw takich jak NIS2 i DORA.
2. Ocena ryzyka w jednostkach publicznych
W drugim etapie przeprowadzamy ocenę ryzyka w jednostkach publicznych, klasyfikując zagrożenia według ich prawdopodobieństwa oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji. Dzięki narzędziom dostarczanym przez CRMF, takie jak ISO/IEC 27017 i AI ACT, a także zaleceniom zawartym w CIS Controls, jesteśmy w stanie priorytetyzować działania naprawcze, umożliwiając instytucjom skuteczne zarządzanie krytycznymi ryzykami.
3. Optymalizacja ryzyka w administracji publicznej
Kolejnym krokiem jest optymalizacja ryzyka w administracji publicznej, która polega na wdrażaniu odpowiednich środków zaradczych minimalizujących ryzyko związane z cyberatakami. CRMF koncentruje się na wdrożeniu procedur zarządzania incydentami oraz testowaniu odporności systemów, co jest zgodne z wymaganiami NIS2 i DORA. Dzięki zastosowaniu testów penetracyjnych i audytów, instytucje są przygotowane na wszelkie potencjalne zakłócenia operacyjne.
4. Monitorowanie i przegląd w organizacjach publicznych
Stałe monitorowanie ryzyka w organizacjach publicznych oraz regularne przeglądy wdrożonych środków ochrony są kluczowe dla zapewnienia trwałego bezpieczeństwa. CRMF wymaga ciągłego nadzoru nad systemami IT, zgodnie z normami takimi jak ISO 27005 oraz ISO/IEC 27017, a także raportowania incydentów do odpowiednich instytucji, co wzmacnia odpowiedzialność jednostek publicznych za cyberbezpieczeństwo.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji kompletny system Enterprise Risk Management System – ERM lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem ryzkiem.
Kompleksowe wdrożenie ERM
Poznaj zakres usługiMetodyka zarządzania ryzkiem
Poznaj zakres usługiWdrożenie Zarządzania Ryzkiem wg COSO II
Poznaj zakres usługiWdrożenie Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000
Poznaj zakres usługiWdrożenie ISO 37001 - Antykorupcja
Poznaj zakres usługiZarządzanie łańcuchem dostaw
Poznaj zakres usługiSpełnienie wymagań dyrektywy o Sygnalistach
Poznaj zakres usługiAudyt Zarządzania Ryzykiem
Poznaj zakres usługiAutomatyzacja procesów Zarządzania Ryzkiem
Poznaj zakres usługiPlany postępowania
Poznaj zakres usługiSzkolenia Zarządzanie Ryzkiem
Poznaj zakres usługiZarządzanie ryzykiem w ESG
Poznaj zakres usługiDlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Najważniejsze pytania o plan postępowania z ryzykiem
Co to jest rejestr czynników ryzyka?
Rejestr czynników ryzyka – znany też pod nazwami Rejestr Ryzyka lub Dziennik Ryzyk. Rejestr ryzyka stanowi podstawę do określenia planu postępowania z ryzykiem. To dokument, w którym zebrane są wszystkie zidentyfikowane ryzyka i zagrożenia, wraz ze środkami przeciwdziałania, które dotyczą danej organizacji. Jest wykorzystywany do gromadzenia i przechowywania informacji o wszelkich zagrożeniach i szansach związanych z przedsiębiorstwem.
Jakie korzyści przynosi optymalizacja rejestru ryzyk?
Rejestr ryzyk opracowywany jest na podstawie przyjętych kryteriów z możliwością ich korygowania na podstawie powtórnej analizy. Optymalizacja rejestru ryzyk ma na celu polepszenie działań zapobiegawczych z uwzględnieniem zidentyfikowanych nowych podatności, zagrożeń i dokonanych incydentów dotyczących bezpieczeństwa informacji. Dzięki temu zyskujesz pewność, że plan działania i zarządzania ryzykiem są aktualne i skuteczne.
Ile kosztuje sporządzenie rejestru ryzyk?
Przegląd i optymalizacja rejestru ryzyk i powiązanej dokumentacji zależy od wielkości organizacji, specyfiki jej działalności, otoczenia rynkowego i złożoności procedur stosowanych do zarządzania ryzykiem. Usługę wyceniamy indywidualnie, biorąc pod uwagę zakres prac i harmonogram.
Ile trwa aktualizacja i przegląd rejestru ryzyk?
Przegląd i optymalizacja rejestru ryzyk to proces podzielony na etapy, których łączny czas realizacji wynosi kilka tygodni. Termin realizacji zależy od wielkości organizacji i specyfiki projektu. Harmonogram prac dostosowujemy do indywidualnych oczekiwań Twojej organizacji.