Szkolenie skierowane jest do organizacji zarówno posiadających potwierdzony certyfikatem system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2008, jak i planujących wdrożenie i certyfikację systemu. Do uczestnictwa w szkoleniu zapraszamy wszystkich zainteresowanych praktycznym zastosowaniem wymagań normy, ze szczególnym uwzględnieniem pełnomocników jakości, auditorów wewnętrznych oraz właścicieli procesów, menedżerów ryzyka, oficerów compliance

Czas trwania

1 dzień – 8 godzin dydaktycznych (szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z elementami warsztatu).

Nabywane umiejętności

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z wszystkimi planowanymi zmianami normy ISO 9001 oraz ich przygotowanie do wdrożenia lub dostosowania systemu zarządzania jakością do nowych wymagań, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów wymagania dotyczącego zarządzania ryzykiem i integracji tego procesu z innymi normami serii ISO. Dodatkową korzyścią płynącą z uczestnictwa w szkoleniu jest przygotowanie do auditowania systemu, zwiększenie ogólnej wiedzy systemowej oraz wymiana doświadczeń z uczestnikami oraz posiadającymi duże doświadczenie praktyczne trenerami.

Tematy szkolenia

W trakcie szkolenia jego uczestnicy zdobędą wiedzę praktyczną obejmującą:

  • Podstawowe cele nowelizacji normy ISO 9001

  • Struktura normy ISO 9001:2015

  • Podstawowe terminy i definicje

  • Podejście do zarządzania procesowego w nowej normie

  • Określenie i zrozumienie kontekstu organizacji

  • Potrzeby i oczekiwania zainteresowanych stron

  • Planowanie działań zmierzających do eliminacji ryzyk i wykorzystywania szans

  • Nadzór nad udokumentowaną informacją

  • Wymagania normy w zakresie udokumentowanych procedur

  • Dostosowanie organizacji do wymagań nowego standardu ze szczególnym uwzględnieniem aktualizacji dokumentacji systemowej

  • Integracja systemów zarządzania jakością i zarządzania ryzykiem

  • Model zarządzania organizacją w oparciu o wytyczne PN ISO 31000:2012 – spójność z wytycznymi projektu normy  ISO 9001:2015

  • Terminologia  zarządzania ryzykiem

  • Podział uprawnień i odpowiedzialności

  • Kluczowe etapy procesu zarządzania ryzykiem (identyfikacja, analiza, ewaluacja ryzyka, postępowanie z ryzykiem)

  • Podejmowanie decyzji w oparciu o analizę ryzyka

  • Dokumentacja systemowa wspierająca zarzadzanie ryzykiem.

Materiały:

  • Wydruk prezentacji szkoleniowych,

  • Materiały do ćwiczeń i przykładowe rozwiązania,

  • Komplet materiałów biurowych.

Certyfikat:

  • Certyfikat udziału w szkoleniu wydany przez PBSG.