Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich szczebli odpowiedzialnych za projektowanie, wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie procesów w organizacji, menedżerów wyższego i średniego szczebla, menedżerów jakości, informatyków odpowiedzialnych za definiowanie wymagań w zakresie systemów informatycznych, osób odpowiedzialnych za strategię organizacji, audytorów wewnętrznych systemu zarządzania jakością opartego o wymagania normy PN-EN ISO 9001.
Czas trwania
2 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu i warsztatu).
Nabywane umiejętności
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę na temat technik i narzędzi niezbędnych do opisywania procesów, dokonywania ich analizy oraz optymalizacji. Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności dotyczące planowania i realizacji inicjatyw mających na celu poprawę skuteczności i efektywności procesów biznesowych. Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą znali ideę optymalizacji procesów oraz możliwe do wykorzystania metody optymalizacji, które będą mogli zastosować podczas analizy, oceny i optymalizacji procesów biznesowych w organizacji.
Zakres szkolenia
Modelowanie procesów i wprowadzanie zmian w procesach – rewolucja czy ewolucja?
Czynniki organizacyjne wpływające na doskonalenie procesów, korzyści doskonalenia procesów, zagrożenia dla doskonalenia procesów,
Fazy procesowej dojrzałości w organizacji,
Wstęp do optymalizacji procesów – dlaczego należy doskonalić procesy?
Przyczyny problemów,
Cele firmy i indywidualne cele pracowników a optymalizacja procesów,
Przykłady optymalizacji procesów (omówienie przykładowych rozwiązań na bazie zrealizowanych projektów)
Poprawa procesów – obszary poprawy,
Spójne i jednoznaczne określenie celu poprawy,
Koncentracja na potrzebach klienta (zewnętrznego lub wewnętrznego),
Środowisko wewnętrzne – jak zbudować zaangażowanie pracowników w procesy poprawy, jaka jest rola kierownictwa?
Identyfikacja procesów wymagających optymalizacji,
Szczegółowość mapy procesów, metody oceny procesów oraz budowa rankingu procesów,
Praktyczne planowanie poprawy procesów: określenie mierzalnych kryteriów oceny jakości procesów, identyfikacja przyczyn problemów i możliwych metod poprawy,
Ocena istotności poszczególnych obszarów problemowych oraz ich wpływu na prowadzoną działalność, ocena wagi obszarów problemowych,
Ocena priorytetów inicjatyw poprawy,
Realizacja poprawy procesów – ocena i akceptacja inicjatyw poprawy, plan działania, potrzebne zasoby, odpowiedzialność, monitorowanie realizacji, elastyczne reagowanie na zmiany, zmniejszanie ryzyka, ocena wyników i utrwalanie zmian,
Warsztaty z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do mapowania procesów.
Ta strona używa pliki cookies, dzięki którym serwis może działać poprawnie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. AkceptujęCzytaj więcej
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.