Szkolenie skierowane jest do pracowników wszystkich szczebli odpowiedzialnych za projektowanie, wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie procesów w organizacji, menedżerów wyższego i średniego szczebla, menedżerów jakości, informatyków odpowiedzialnych za definiowanie wymagań w zakresie systemów informatycznych, osób odpowiedzialnych za strategię organizacji, audytorów wewnętrznych systemu zarządzania jakością opartego o wymagania normy PN-EN ISO 9001.

Czas trwania

2 dni (zajęcia prowadzone są w formie wykładu i warsztatu).

Nabywane umiejętności

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę na temat technik i narzędzi niezbędnych do opisywania procesów, dokonywania ich analizy oraz optymalizacji. Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności dotyczące planowania i realizacji inicjatyw mających na celu poprawę skuteczności i efektywności procesów biznesowych. Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą znali ideę optymalizacji procesów oraz możliwe do wykorzystania metody optymalizacji, które będą mogli zastosować podczas analizy, oceny i optymalizacji procesów biznesowych w organizacji.

Zakres szkolenia

  • Modelowanie procesów i wprowadzanie zmian w procesach – rewolucja czy ewolucja?

  • Czynniki organizacyjne wpływające na doskonalenie procesów, korzyści doskonalenia procesów, zagrożenia dla doskonalenia procesów,

  • Fazy procesowej dojrzałości w organizacji,

  • Wstęp do optymalizacji procesów – dlaczego należy doskonalić procesy?

  • Przyczyny problemów,

  • Cele firmy i indywidualne cele pracowników a optymalizacja procesów,

  • Przykłady optymalizacji procesów (omówienie przykładowych rozwiązań na bazie zrealizowanych projektów)

  • Poprawa procesów – obszary poprawy,

  • Spójne i jednoznaczne określenie celu poprawy,

  • Koncentracja na potrzebach klienta (zewnętrznego lub wewnętrznego),

  • Środowisko wewnętrzne – jak zbudować zaangażowanie pracowników w procesy poprawy, jaka jest rola kierownictwa?

  • Identyfikacja procesów wymagających optymalizacji,

  • Szczegółowość mapy procesów, metody oceny procesów oraz budowa rankingu procesów,

  • Praktyczne planowanie poprawy procesów: określenie mierzalnych kryteriów oceny jakości procesów, identyfikacja przyczyn problemów i możliwych metod poprawy,

  • Ocena istotności poszczególnych obszarów problemowych oraz ich wpływu na prowadzoną działalność, ocena wagi obszarów problemowych,

  • Ocena priorytetów inicjatyw poprawy,

  • Realizacja poprawy procesów – ocena i akceptacja inicjatyw poprawy, plan działania, potrzebne zasoby, odpowiedzialność, monitorowanie realizacji, elastyczne reagowanie na zmiany, zmniejszanie ryzyka, ocena wyników i utrwalanie zmian,

  • Warsztaty z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do mapowania procesów.

Materiały:

  • Wydruk prezentacji szkoleniowych,

  • Materiały do ćwiczeń i przykładowe rozwiązania,

  • Próbny egzamin z kluczem odpowiedzi,

  • Komplet materiałów biurowych.

Certyfikat:

  • Certyfikat udziału w szkoleniu wydany przez PBSG