Napięte terminy realizacji dostaw, usługi dostępne 24 godziny na dobę, nieprzerwana realizacja zamówień, zawsze działający telefon oraz coraz mniej przewidywalne otoczenie – tak wygląda obecna rzeczywistość. Jednym z elementów przewagi konkurencyjnej, budowania silnej i odpornej organizacji jest zdolność do zapewnienia ciągłości funkcjonowania niezależnie od zachodzących zdarzeń oraz odpowiednie i szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe.
Tym wszystkim, którym zależy na zbudowaniu organizacji odpornej oraz niezawodnej, przychodzą z pomocą międzynarodowe standardy ISO 22301, BS 11200 oraz dobre praktyki DRI i BCI. Zarządzanie ciągłością działania koncentruje się na planowaniu odporności na zakłócenia, minimalizowaniu ich skutków oraz skutecznym przetrwaniu w sytuacjach awaryjnych. Zaś celem zarządzania kryzysowego jest sprawne działania w obliczu kryzysu, który może być wywołany m.in. wypadkami, czy katastrofami naturalnymi. W tym celu niezbędnym jest wskazanie krytycznych dla organizacji procesów poprzez przeprowadzenie analizy BIA, dokonanie analizy ryzyka oraz określenie odpowiedniej strategii ciągłości działania. Na podstawie przeprowadzonych analiz opracowane zostają procedury zarządzania kryzysem oraz Plan Ciągłości Działania wraz ze szczegółowymi procedurami odtworzeniowymi.