Oszustwo i korupcja

2006-10-30 System antyfraudowy – kilka słów wprowadzenia Oszustwo i korupcja stanowią dziś  ogromne zagrożenie dla funkcjonowania każdej organizacji  w każdym sektorze gospodarki. Defraudacja, czyli sprzeniewierzenie (na drodze oszustwa i korupcji) powierzonych pieniędzy lub majątku, zawsze była piętnowana, a defraudanci najczęściej kończyli w więzieniu lub na marginesie życia społecznego. Dziś o problemach defraudacyjnych znów zaczyna się…

Czytaj więcej

Otoczeni wymaganiami bez koncentracji

2006-10-31    Otoczeni wymaganiami bez koncentracji na strategii strategia rozumiana jako określenie celów i zadań w długim okresie funkcjonowania firmy w mniej lub bardziej sformalizowanej formie funkcjonuje w każdej organizacji. Rzadziej spotykamy się z sytuacją, kiedy to świadome wprowadzanie instrumentów i narzędzi zarządzania w tej sferze staje się źródłem wartości dodanej przedsiębiorstwa. Okazuje się jednak (czego dowody…

Czytaj więcej

Zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania BS25999-1:2006

2006-11-01  Zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania  – czy nowy standard rozwiązane problemy i zmartwienia organizacji?    Opracowanie i wdrożenie efektywnego i skutecznego systemu zarządzania ciągłością działania jest jednym z najważniejszych elementów wszystkich aspektów zarządzania organizacją. Tak więc każde wydanie standardów w tym zakresie cieszy się dużym zainteresowaniem – tak jak to miało chociażby miejsce w chwili…

Czytaj więcej

Polityka hasłowa a rzeczywistość

2006-10-06 Polityka hasłowa a rzeczywistość – ponad 30{e30be81440060b223838b23be6aaf53e1697f87a86bba61d10a0744af8157417} użytkowników zapisuje swoje hasła na kartce papieru… Z raportu opublikowanego przez Nucleus Research wynika, że ponad jedna trzecia użytkowników zapisuje swoje hasła. Wbrew obiegowym opiniom, na podstawie przeprowadzonych badań wykazano, że stosowanie złożonych polityk hasłowych (częste zmiany, wymagania związane ze złożonością hasła) nie wpływa znacząco na zwiększenie…

Czytaj więcej

Rudolph W. Giuliani

2006-10-17    Rudolph W. Giuliani  – nasłynniejszy burmistrz Nowego Jorku prezentował 15 reguł przywództwa.  Do miana jednego z najważniejszych biznesowych wydarzeń tego roku w Polsce na pewno pretendować będzie spotkanie z legendarnym burmistrzem Nowego Jorku, które odbyło się w Warszawie w poniedziałek 16 października. Wydarzenie to zgromadziło licznych polskich menedżerów z czołowych polskich i zagranicznych…

Czytaj więcej

Niszczenie danych Information Week

2006-10-09 Niszczenie danych – przedsiębiorstwa i urzędy stoją przed ogromnym wyzwaniem kiedy mają określić co niszczyć, a co przechowywać   Przechowywanie i niszczenie danych przedstawiają dwie strony tego samego zagadnienia związanego z elementami zarządzania informacją  i odpowiedzialnością prawną organizacji. Które dane należy przechowywać, i kiedy powinno się je usuwać? Czy prawnicy wiedzą za każdym razem…

Czytaj więcej

PN-EN ISO 9000:2006

2006-10-05 Norma ISO 9000:2005 ma już swój odpowiednik wśród polskich norm – PN-EN ISO 9000:2006 – Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia…  Wprowadzona w zeszłym roku norma ISO 9000:2005 ma już swój odpowiednik wśród polskich norm – PN-EN ISO 9000:2006 – Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia. Dla przypomnienia publikacja normy ISO 9000:2005 miała…

Czytaj więcej

Antykorupcja w ministerstwie zdrowia

2006-10-05  Ministerstwo Zdrowia i działania antykorupcyjne W dniu dzisiejszym w Ministerstwie Zdrowia odbędzie się spotkanie z Panem Jim Gee Dyrektorem Generalnym Europejskiej Sieci do spraw Oszustw i Korupcji w Ochronie Zdrowia (European Healthcare Fraud and Corruption Network), oraz Panem Steve Phillips przedstawiciela Departamentu ds. Zdrowia w Anglii. Przedmiotem spotkania będzie dyskusja na temat przeciwdziałania korupcji i oszustwom…

Czytaj więcej

ISO 9001 w sektorze usług

2006-09-27 ISO 9001:2000 w sektorze usługowym Z ostatnich danych WTO przychód sektora usługowego w 2004 roku to 2,10 biliona dolarów. Szczególnie dużą dynamikę rozwoju tego sektora można zauważyć w krajach rozwijających się. Praktycznym elementem dla właściwego zachowania trendu rozwojowego w tym sektorze jest wdrażanie przez firmy świadczące usługi dobrych praktyk zawartych w normie ISO 9001:2000.…

Czytaj więcej